Coworking – Flexibele werkplekken te huur

Naast het huren van een volledig kantoor kan u nu een flexibele werkplek huren in onze nieuw opgerichte Coworking 🎉 Tarieven voor een flexplek zullen ergens uitkomen tussen 250-360€/maand (inclusief onkosten, parking en 24/7 toegang).

Waarom een kantoor huren in een coworking?

Aangenaam kennismaking, ik ben Jef Van Gool een ondernemer in internetmarketing technologie. Tussen 2013 en 2017 hield ik kantoor op de zolder bij mij thuis (vervelend, want dit is tegelijk mijn slaapkamer). Klanten ontving ik in de keuken. Door de groei van mijn SEO agentschap verhuisde ik naar Fosbury & Sons waar ik een eigen kantoor had. Het lot wou me iets vertellen en vorig jaar werd ik verplicht om te besparen op de kosten. Ik zegde mijn prachtige kantoor op bij Fosbury en schaalde het agentschap terug van 5 naar twee medewerkers. Enkel mijn collega Franny bleef, zij werkte voorheen reeds 80% van huis uit, na de opzeg van het kantoor werd dat 100%. Hierdoor werden we een 100% remote agency. Super hip ook ineens 😎

Ja, maar Jef, wat heeft dit te maken met een kantoorruimte?!

Ik werkte dus terug thuis, net zoals in de periode 2013-2015. Misschien ben je gekend met de voor- en nadelen van thuiswerk? (zal vast wel nu met die corona crisis). Je zit moederziel alleen dagen naar een scherm te staren. Op de lange termijn verlang je ernaar om gewoon eens tegen een mens te praten in plaats van tegen een scherm of je kamerplant. Als je al planten hebt, want je werkt altijd en dus geen tijd om voor die planten te zorgen. Als je een man/vrouw/X hebt dan zegt die misschien wel dat je wat meer/minder moet werken. En heb je kinderen en zit je in quarantaine? Die laten je niet werken: ‘papa gaan we spelen/tekenen/een kamp bouwen’ (en dan nog huiswerk)… Dat huiswerk en thuiswerk combineren was wat mij betreft moeilijk (maar wel heel leuk).

DUS. Ik wilde een kantoor om:

  • De lessen programmeren voor beginners van SmartNinja te kunnen organiseren
  • Ruimte te geven aan mijn creatieve ondernemersdroom
  • Gelijkgezinden te ontmoeten
  • Verder door te groeien als mens en als ondernemer

Het gebouw wordt uitgebaat door mijn broers en ikzelf en we trachten de kantoren reeds enkele jaren te verhuren. Twee kantoren zijn wel degelijk verhuurd en apart toegankelijk. En het idee van een coworking broeide al langer. En dus? 🤷‍♂️

Ik richtte dan maar zelf een coworking op 🚀

Ik droomde al langer van een Community Co-Working Space (geïnspireerd door dit artikel). En ook omdat die kantoren maar bleven leegstaan. Hierdoor zou ik dus zelf een kantoor hebben, altijd makkelijk voor meetings. Maar het belangrijkste van al is dat ik verlang naar de co uit co-working. De co van community. Ik vindt dat er op de meeste coworkings wel ‘samen wordt gewerkt’ maar niet persé ‘samen aan één ding’. Ik wil dus graag echt een hechte groep bijeen brengen waar we samen aan de community werken, maar wie weet ook aan projecten. En een community maakt het mogelijk om de kosten te drukken en om te groeien als mens en als ondernemer.

Ik zat dus zonder kantoor, ook al wilde ik een kantoor, het was de corona crisis waar meer mensen van thuis uit willen werken maar toch een flexibele werkplek zoeken. En de rest is geschiedenis. Ik maakte van een nood een deugd. Nu is het eindelijk zover. Twee verdiepingen. 502m2 nog in te richten kantoorruimte én veel goesting. Het enigste dat nog ontbreekt dat ben jij!

Momenteel vindt je volgende bedrijven in de coworking:

Momenteel is onze coworking in volle opstart. De kantoren zijn niet spic en span en hierdoor heerst er een startup sfeertje.

Omdat we momenteel niet de mooiste werkplek kunnen aanbiede moet je niet betalen tot eind juli. Jawel! Gratis kantoorruimte!

Groei jij met ons mee?

Maak kennis met onze coworking. We zijn ‘down to earth’ en hopen een leuke community te bouwen met mensen die net als wij op zoek zijn naar een betaalbaar kantoor in de Antwerpse rand. We staan open voor goede ideeën en leuke mensen die actief willen bijdragen aan een positieve vibe, gedreven, maar zonder pretentie. Net zoals in mijn zaken ben ik op zoek naar efficiëntie en relevantie. Samen groeien is mijn motto.

Wat mag je verwachten van je nieuwe kantoor?

Er werd de laatste jaren veel verbeterd aan de kantoren. Driedubbel glas, dak- en gevelisolatie, schilderwerken. De plafonds en vloerbekleding zijn vernieuwd. Je kan zo je intrek nemen in het kantoor. Maar het ziet er nog niet uit zoals de inspirerende kantoorruimte op de foto hierboven. 😎 Technisch zijn de kantoren dus zeker en vast wel in orde, enkel visueel is er nog wat opknapwerk. Op de eerste verdieping plannen we deze zomer schilderwerken. De inrichting volgt ook nog deze zomer. We bekijken momenteel de mogelijkheden om een samenwerking aan te gaan met lokale en jonge kunstenaars om hun werk tentoon te stellen.

Uiteraard is het de bedoeling om ooit een hipper kantoor te hebben dan Fosbury, Bolwerk, Humgy, House of Ape, Haven en Bar D’office samen. Maar jij weet net als ik dat die coworking spaces enkel hip kunnen zijn door de mensen die er komen (de community). Ik herinner me goed de eerste maanden van Fosbury (ik zat er al voor het officiëel openging), met een beperkte groep mensen waar je iedereen persoonlijk kende was de sfeer super gemoedelijke en menselijk. Ben je ook op zoek naar een ‘co-working familie’? Dan ben je bij ons op het juiste adres. Onze missie is om een echte Community Coworking Workspace te zijn.

Er heerst momenteel een ‘startup-sfeertje’. Dat zie je en voel je. 🤙 Ben jij zoek naar een co-working waar technologie, innovatie en creativiteit ruimte krijgen dan ben jij van harte welkom in onze nieuwe co-working.

Kantoorruimte(s) voor (lexibel) te werken

Op de eerste verdieping (267m2) komen de ‘werkplekken. Er is veel aandacht voor comfortabel werken, dit betekent:

  • Ideale geluidsisolatie door extra isolerende plafond en vasttapijt
  • Gedeelde werkplekken (open kantoorruimte met eilandbureau’s (nog in te richten)
  • Kleinere afgesloten ruimtes om te bellen of extra te focussen op je werk
  • Gedeelde kantoorruimtes die afgesloten kunnen worden (maar waar je je spullen kan laten staan)
  • Twee kamers zonder extern licht, ideaal voor podcasts of video’s op te nemen (we plannen zelf materiaal te plaatsen)

Ruimte voor ontspanning

Op de tweede verdieping (235m2) is er een keuken, verschillende vergaderzalen, één grote open ruimte en een groot zuidgericht terras. Hier komt de lounge / gemeenschappelijke ruimte. Hier is de plek voor een gezellige babbel met een koffie of tijdens de lunch. Hier wil ik ook kleine events organiseren.

Idealiter hebben we een bezetting van maximaal 30 personen. Er komen badgelezers en codeklavieren zodat je enkel toegang hebt tot je eigen ruimte en/of de gedeelde ruimtes. We kunnen je vanop afstand toegang geven tot het kantoor, voor één uur, één dag, één week, één maand. Je snapt het wel. Supersnel internet is aanwezig. Als er nood is kunnen we een printer voorzien. Er is een ondergrondse garage met directe toegang tot de kantoren.

Enkele impressies van de huidige situatie:

Meer info?

  • Bel Jef +32(0)479.25.43.57
  • mail: info at sherlockseo.com
  • Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte
  • Waarde toevoegen door je diensten te promoten aan onze community workspace? (bijvoorbeeld Catering of kunst)? Vul dan dit formulier in.